Tip na cestu k nejznámější vyhlídce v Petře

Last updated on 31/01/2020

Růžovo-červené město Petra v Jordánsku je na seznamu UNESCO a je to jeden ze 7 nových divů světa. Rozhodně jde o místo, které byste neměli při vaší cestě do Jordánska minout. Chcete-li vidět všechno, zdržte se zde dva až tři dny. Za jeden den zvládnete sice všechny důležitá místa, ale pravděpodobně si nestihnete dostatečně užít panoramatické výhledy, které Petra nabízí.

TIP: Přečtěte si o Jordánsku více a zjistěte, jaká další zajímaví místa navštívit.

V Petře se nachází několik cest rozdělených podle obtížnosti a času, po kterých se můžete vydat. Průvodce a mapy si můžete zdarma vzít na pokladě. Nejjednodušší cesta je zvaná MAIN TRAIL a vede skrz celé město. Pokud si chcete užít krásné výhledy, zkuste z hlavní cesty odbočit. Bude to trochu namáhavější, ale rozhodně to stojí za to.

Main Trail v Petře

Úzká cesta Al Siq vás od přehrady, která chránila město před povodněmi, dovede až k nejznámějšímu divu Treasury – státní pokladnici. Budete se muset vyhýbat oslům a koňským povozům, které během celého dne vozí turisty po celém městě. Cesta je tvořena přírodními skalními útvary a vyřezávanými obrazci Nabateanců.

Státní pokladnice Treasury podle legendy ukrývá faraonův poklad. Najdete ji snad na všech fotkách Petry. Nejznámější jsou fotky s velbloudy, na kterých se můžete svézt, a také fotky z panoramatických vyhlídek. Jak se na ně dostat? Máte dvě možnosti:

• buď za poplatek využijete místní průvodce,
  • risknete to a půjdete sami.

Pokud se rozhodnete jít sami, bohužel to nepůjde nejkratší cestou přímo nahoru, protože vás nepustí. Jděte dál po MAIN TRAIL a hned, jak se před vámi otevře celé město, odbočte doleva na High Place of Sacrifice TRAIL. Jakmile vám bude mapa říkat, ať odbočíte doprava, pokračujte rovně. Vypadá to, že tam žádná cesta není, ale je. Nevzdávejte to a nenechte se odradit ani pokud vás někdo zastaví s tím, že tam nemůžete. Můžete. Na mapy.cz je trasa zaznačena také. V cíli vás bude čekat vyhlídka, která stojí za to. Má to jen jeden háček. Chcete-li fotku, stejně musíte zaplatit.

High Place Of Sacrifice Trail

Jděte stejnou cestou zpět a pokračujte dále po High Place of Sacrifice TRAIL. Užijete si překrásné výhledy na celé skalní město. Trail vás dovede zpět na hlavní cestu, odkud můžete dojít až k Ad-Deir. Neminete Great Temple The Colonnaded Street ani divadlo vytesané do hory na úpatí hory nejvyššího obětního místa.

Cesta k nejznámější vyhlídce Petry

Méně navštěvovaná vyhlídka na Treasury se nachází z pravé strany. Tato cesta je částečně značená i v místní mapě a vede kolem hrobky Palace Tomb a The Renaissance Tomb. Pokud nebudete mít dost sil pokračovat po svých, můžete si cestu usnadnit zaplacením osla, který vás vyveze po schodech až na první vyhlídku na celé údolí Farasa. Budete-li pokračovat dál, dojdete až k očekávané vyhlídce. Bohužel ani zde to bez poplatku nepůjde. Stejnou cestou se vraťte zpátky a zastavte se v jednom z místních stánků, kde si můžete vychutnat skvělou arabskou kávou nebo arabský čaj.

My jsme se s Petrou rozloučili posledním pohledem na vyhlídce nad městem Wadi Musa cestou do Aqaby. Zastavte se tam i vy, protože pohled na celé skalní město je okouzlující.