Jak na SIM kartu v Chile?

Jedna z prvních věcí co většina cestovatelů řeší při příjezdu do nové země, kde bude trávit nějaký ten čas je, jak zůstat online za co nejméně peněz. Operátoři si za používání mobilních dat v zahraničí (nyní spíše mimo EU) účtují nehorázné peníze. Nejjednoduším řešením je koupit si místní SIM kartu a tu používat během svého pobytu v cizí zemi.

Operátoři v Chile

V Chile jsou 4 hlavní operátoři:

  • Entel
  • Movistar
  • Claro
  • WOM

Z čehož nejrozšířenější a nejvíce doporučování jsou Entel a Movistar. Někde jsem se dočetli, že Movistar by měl mít větší pokrytí, kdežto Entel má vyšší rychlost internetového připojení. Každopádně my jsme zvolili Entel a byli jsme určitě spokojeni.

Kde a za kolik SIM kartu koupit?

Najít místo kde SIM kartu koupit není vůbec těžké. Prodávají se typicky v supermarketech, kioscích a na spoustě dalších míst ve větších městech. Překvapilo nás, že se dá koupit i v některých lékárnách. Cena SIM karty je zhruba 2000 CLP. Pozor si dejte na to, že v Chile se SIM kartě říká „chip“. Pokud budete chtít „sim“, tak vám dost možná nebudou rozumnět.

TIP: V Chile se SIM kartě říká „chip“.

Pokud vám nevadí zaplatit trochu více, tak můžete „chip“ koupit také rovnou na mezinárodním letišti v Santiago De Chile. Stánky tu mají Movistar a Claro. SIM karty se prodávají také v koisku zvaném Fotokina.

Jaké jsou ceny za data a volání?

Ceny u předplacených SIM karet jsou v Chile vcelku příjemné. Není to tak levné jako v některých asijských zemích, ale jsou lepší jak ve většině evropských zemích. Rozhodně jsou lepší než v České republice.

Většinou si můžete vybrat, zdali chcete balíček pouze s daty nebo si k tomu přidáte i volání či SMS. Podle počtu jednotek a maximální délky trvání balíčku se odvíjí jeho cena. Někteří operátoři nabízí i neomezená data na určitý počet dní, což se může hodit pokud v Chile třeba nomádíte.

Ceny balíčku od Entelu:

  • 8GB + 300 min na 30 dní – 8000 CLP
  • 5GB + 200 min na 15 dní – 5000 CLP
  • 3.5GB + 200 min na 7 dní – 3000 CLP
  • 2GB + 80 min na 5 dní – 2000 CLP
  • 400 MB + 50 min na 5 dní – 1000 CLP
  • 200 MB + 20 min na 2 dny – 500 CLP
  • 100 MB + 5 min na 1 den – 300 CLP
  • Neomezená data na 7 dní – 5290 CLP
  • Neomezená data na 4 dny – 3290 CLP
  • Neomezená data na 1 den – 890 CLP

Po vyčerpání omezených jednotek daného balíčku si můžete jednoduše koupit nový balíček.

Registrace mobilního telefonu

V případě, že budete používat svůj mobilní telefon v Chile s chilskou SIM kartou více jak 30 dní, tak ho budete muset zaregistrovat. V případě, že by jste to neudělali, tak bude SIM zablokována. Nicméně nemusíte mít strach, že by jste na to zapomněli, operátor vám to několikrát připomene v SMS zprávě.

Registraci vašeho telefonu můžete provést 3-mi způsoby:

  • Přes on-line webový formulář
  • Návštěvou prodejny operátora
  • Zaplatit si společnost, který se o to postará

S posledním způsobem nemáme osobní zkušenost, takže ho nebudu ani tolik popisovat. Nicméně četl jsem o společnostech, které se o to, za cenu zhruba 15000 CLP, postarají za vás. Přijde mi to však jako vyhozené peníze, protože registrace není nikterak složitá, i když se tak může na první pohled zdát.

Jak na registraci online?

Pro online registraci budete potřebovat několik věcí:

  • Fotografii pasu nebo občanky
  • Fotografii vstupního razítka v pasu
  • Letenky či jiné cestovní lístky nebo fotografii víz
  • Fotografii IMEI čísla na telefonu
  • Screenshot IMEI čísla telefonu

V případě, že něco nemáte není ještě důvod k panice. Zkuste prostě použít něco co by danému dokumentu bylo nejblíže.

IMEI je zkratka z anglického termínu International Mobile Equipment Identity. Jde o unikátní číslo přidělené výrobcem mobilnímu telefonu. Na většině mobilních telefonů lze IMEI zjistit zadáním kódu *#06# nebo také v nastavení. Dále bývá uvedeno někde na telefonu, většinou pod baterií nebo krytem. Dost telefonu ho má uvedený na slotu pro SIM kartu.

Postup je jednoduchý:

  1. Přejděte na stránku https://multibanda.net/registro_residentes_extranjeros.php
  2. Na stránce najdete odkaz pro registraci telefonu na níž přejděte
  3. Do první části formuláře vyplníte následující údaje
    • Jméno a příjmení
    • Číslo občanky či pasu
    • Kontaktní telefonní číslo
    • Kontaktní e-mail
    • IMEI 1 číslo telefonu (viz výše)
    • IMEI 2 číslo telefonu (pouze v případě, že máte telefon, který disponuje sloty pro 2 SIM karty)
    • Výrobce telefonu (můžete najít typicky v nastavení)
    • Model telefonu (můžete najít typicky v nastavení)
    • Zvolíte „Extranjero“
  4. Do druhé části formuláře budete přikládat fotografie, nicméně žádná z nich nesmí přesáhnout velikost 1MB (pokud jsou vaše fotografie moc velké, tak na internetu naleznete spoustu nástrojů pro zmenšení)
    • Fotografii pasu nebo občanky
    • Fotografii vstupního razítka v pasu
    • Letenky či jiné cestovní lístky nebo fotografii víz
    • Fotografii IMEI čísla na telefonu (pokud nenajdete, zkuste jen vyfotit zadní část telefonu čí slot na SIM, případně použijte stejný screen jak v dalším bodě)
    • Screenshot IMEI čísla telefonu (zjistíme v nastavení nebo zavoláním na *#06#)
  5. Ve třetí části zaškrtnete, že souhlasíte s podmínkami a odešlete formulář

Jak na registraci na prodejně operátora?

Tato možnost je docela jednoduchá, s největší pravděpodobností se však neobejdete bez základní znalosti španělštiny. Zaleží na koho zrovna na prodejně narazíte. Nezapomeňte si sebou určitě vzít pas a samozřejmě telefon, který chcete nechat registrovat. Prodavač v prodejně vás nechá vyplnit papírový formulář a vyfotí si potřebné údaje na vašem telefonu a v pase. Všechno pak zadá do počítače a za několik minut budete mít telefon zaregistrovaný.